Det här med långt hår..

Vissa säger att man bara ska toppa sig ofta för att håret inte växer för att det är slitet. Det är absolut inte sant. Håret växer hela tiden vad man än gör med det. Det är ju inte precis så att håret som växer har nån slags kontakt med topparna. Och om man toppar jätteofta hinner det ju inte växa ut? Sen är det ju så att olika hår växer olika fort. Jag skulle vilja ha riktigt långt hår men jag plattar det ju varje dag så då sliter man lite grann på topparna varje dag. I sommar ska jag inte platta så mycket och nu ska jag vara mer noga med värmeskydd till håret så får vi se vad som händer. När mitt hår är rätt långt ska jag sluta platta det hela tiden utan kanske bara en gång i veckan så växer det på och blir riktigt långt. Min mamma hade jättelångt fint hår när hon var liten och våra hår är så lika så varför skulle inte jag kunna få det? Och på dom bilderna på henne är hennes hår långt tjockt och bara lite vågigt. Vi har ju så pass tjockt tungt hår så det tyngs ju ner när det blir långt och det var det jag tänkte på när jag skrev att när det är ganska långt ska jag sluta platta. Mitt hår är ju superlockigt nu för det är ju så kort och jag har tunnat ur det så det är lätt. Åh vad jag vill ha riktigt långt tjockt friskt hår!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0