Rykten, skitsnack och hat - det är Nyköpings vardagsprat


Aja, ni får väl förbli okända för mig. Typiskt Nyköpingsbor. Inga bloggare i Nyköping får många kommentarer eftersom det är flest från Nyköping som läser. Till och med om dom har över 100 läsare. Och då tänker jag på personer i min ålder. Såg precis att en av mina kontakter på msn heter "Rykten, skitsnack och hat, det är Nyköpings vardagsprat". Det är så sant. Iallafall i min ålder. 13-15 åringar. Vi älskar att prata skit. Jag tycker det är patetiskt. Undrar hur allt började? Kanske när det var inne att vara så fjortis det bara går och alla tävlade om status. Det finns några kända namn här i Nyköping, iallafall bland 97orna och 96orna. Jag väljer att inte prata om dom för jag tycker det bara är pinsamt. Vill dom som pratar skit att man ska veta att dom går runt och tänker på dom här personerna med "status"? Precis som om dom är kändisar eller nåt. Visst, man kan prata om andra. Men inte sprida rykten och prata illa.




Åh, älskade Nyköping..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0